Select Page

Je hebt een nieuwe account aangemaakt en je wil je offertes en facturen gaan aanmaken. Het is hierbij belangrijk dat je eerst de instellingen van je klant goed zet. Je kan dit op verschillende plaatsen in de software. De meeste eenvoudige manier is de volgende. Je klikt op Klanten in de linker balk en in het scherm dat opent kan je rechtsboven drukken op Nieuwe klant toevoegen.

Op de pagina die opent vul je alle informatie in over de klant. Is het een particulier of een onderneming? Vul zijn contactgegevens in en zeer belangrijk kan je hier reeds het standaard btw percentage voor deze klant definiëren. Je kan hier kiezen voor de standaard 21% btw, maar ook voor btw medecontract, 6% btw wegens verbouwing aan een huis ouder dan 10 jaar, …

Bij het maken van een factuur wordt deze instelling automatisch meegenomen.

Als alles correct werd ingevuld, druk je op opslaan en heb je je eerste klant aangemaakt. Op dezelfde manier kan je ook leveranciers gaan toevoegen als je dat zou wensen.