Select Page

Om een account te maken klik je rechtsboven in dit scherm op Login of surf je rechtstreeks naar app.accai.be

Op de pagina die opent kan je een nieuwe account aanmaken. Heb je al een account, dan kan je hier inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Als je voor de eerste keer inlogt wordt je uitgenodigd om alvast de basisinformatie van je onderneming in te vullen.

Je start met alle velden in te vullen. Van boven naar onder.

De naam van je bedrijf, je kbo en btw nummer, je contactgegevens, … Vennootschappen vullen hun RPR in. Zeer belangrijk is hier dat je aangeeft je BTW plichtig bent of onder een uitzonderingsregel valt. Heb je alles ingevuld, druk dan op Opslaan. Je komt nu op de pagina van je bedrijf waar je alles kan instellen.

In het bovenste gedeelte kan je het logo van je bedrijf opladen en kan je de accentkleur voor je bedrijf kiezen. Deze kleur komt terug op de offertes en facturen die je zal opmaken. Ook in de layout van de website ga je deze kleur vaker terugvinden.

Je kan voor de opstart van je facturatie ook al enkel standaardinstellingen weergeven. Je kan kiezen welk voorvoegsel je wil voor offertes, facturen of creditnota’s. Als je voor de overstap naar onze software al facturen hebt gemaakt, kan je hier de nummering van de eerste factuur aanpassen zodat dit aansluit op je reeds bestaande facturen.

Daarnaast kan je een standaardtermijn ingeven, waarbinnen je wenst dat je facturen betaald worden, je kan al minieme betalingsvoorwaarden ingeven en je kan je algemene voorwaarden opladen, zodat deze bij elke factuur mee verstuurd worden.

Als je wenst dat facturen verzonden worden vanuit je eigen e-mailadres kan je de SMTP inschakelen. De correcte gegevens die je hier moet invullen kan je vinden in de account van uw e-mailprovider. Verder kan je ook een mailadres voor je boekhouder mee ingeven, zodat je facturen meteen ook aan je boekhouder afgeleverd worden.